Efterår 2019 til forår 2020 01.09.2019  -  30.04.2020
Vejledning

Leg & bevægelse. børn 2-3 år (LB)

 Leg og bevægelse, børn 2-3 år m/forælder                                          

Er du en frisk trold, som nyder at røre dig, og har du en voksen som elsker at tumle med? Så er LEG & BEVÆGELSE lige noget for jer. Her skal vi hoppe, klatre, danse, synge, spille bold, lege på redskabsbane og frem for alt have det sjovt. Det er 100% kvalitetstid med dig og din far/mor (eller anden voksen du deltager med), hvor både du og den voksne skal være aktive, og hvor tumling er i fokus.

Vi hedder Gitte og Louise og er to idrætselskende og passionerede Hareskov-forældre til to piger på 2 år, som også deltager på holdet. Vi glæder os meget til at have det sjovt med jer og lave noget forhåbentlig rigtig fedt og modighedsskabende leg og bevægelse.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Fitness for børn fra 4 år (FIT4)
"Fitness" for børn fra 4 år
 
Dette børnehold er fyldt med bevægelse, leg og masser af sjov. Vi fokuserer på at udfordre og udvikle børnenes motorik, musikalitet og samarbejdsevner gennem bevægelseslege. Vi bruger redskaber, musik og vores fantasi.

Benmærk: Holdet er uden forældre, da børnene bliver mere selvstændige og modige uden en forælder ved deres side.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Fitness for børn fra 5 år (FIT5)
"Fitness" for børn fra 5 år
 
Er du klar til fart over feltet, højt humør og sjove lege? På dette hold skal vi have det sjovt med opvarmningslege og udfordrende redskabsbaner. Vi får pulsen op, træner børnenes motorik og musikforståelse samt deres styrke, balance etc. gennem forskellige redskabsbaner. Vi hører musik, og træner børnenes samarbejdsevne i forskellige sjove lege.
 
Bemærk: Holdet er uden forældre, da børnene tør mere uden en forælder ved deres side.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Dans & bevægelse 0-1 klasse (DANS6)
Dans og bevægelse 0-1 klasse
 
Kan du lide at høre sej musik, lege sjove lege og lære nogle lette dansetrin? På dette hold skal vi lære at bevæge os til musik, få pulsen op til sjove opvarmningslege og bruge gymnastiksalens redskaber. Målet er kunne opføre en lettere danseserie, udvikle motorikken og have det sjovt!
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Funk/MTV piger 2.-5. klasse (DANS8)
Funk/MTV piger 2.-5. klasse

Har du set MGP? Eller er du bare vild med at danse?
Så er dette hold lige noget for dig! Funk er dans, som ofte ses i tv-shows som MGP og pop- musikvideoer på MTV. Vi danser koreografier, som udvikler eleverne motorisk, og som passer til deres niveau. Det skal være sjovt at danse - med leg og musik lærer man bedst!


Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour - Mixed (PARK)

Parkour hold for børn i alderen 6-13+ år

Ideen bag parkour er at bevæge sig hurtigt og effektivt i flow rundt i sine omgivelser på en sjov og kreativ måde. Det er en udfordrende sport, hvor bevægelse, sundhed og sikker risikovillighed har højeste prioritet.

Parkour træningen på holdet tilpasses deltagernes erfaring og forudsætning, og der er ligeligt fokus på teknik og på styrke, så alle kan være med. Holdene er for: Mixed begynder/let øvede børn.

Undervisningen varetages af uddannede trænere fra Street Movement: http://streetmovement.dk
 
NB Som forælder bør du tjekke, at din barn er dækket af en ulykkesforsikring!
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga for børn (YOGAB)
Yoga for børn , 6-12 år

Igennem sjov & leg får børnene mere kropsbevidsthed, styrke, smidighed, & koordination. Børnene øver sig i fordybelse, koncentration, at komme i kontakt med åndedræt & at finde ro.

Yoga giver respekt/kærlighed for andre & for sig selv. Yoga giver glade børn med godt selvværd.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Bootcamp (CORE)
"Bootcamp" M/K
 
Funktionel træning hvor hver enkelt deltager presser sig selv til at yde sit optimale. Vi anvender bl.a. slyngetrænere, ab-wheels, kettlebells og egen kropsvægt i et program med intensitet og fokus på træning af hele kroppen.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Senior Corefit (CORES)

Senior Corefit  

Holdet for dig, som vil i form med gode øvelser, hvor vi får brugt alle musklerne også lattermusklerne. Vi starter med fælles opvarmning og en typisk time vil være cirka 8 øvelser af 1 minuts varighed med en kort pause imellem hver øvelse, som vi kører igennem 3 gange.

Holdet henvender sig til 55+ og alle kan være med uanset form og erfaring, da alle øvelser vil blive gennemgået inden start.

Så kom og vær med til en sjov gang træning med høj puls og styrke.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (Y)
Yoga

Yoga for mig er, at finde glæden og roen i at være sig selv. Den giver mere energi, styrke, åbenhed, overskud, lindrer smerter og mindsker stivhed. Anusara yoga, baseret på Hatha yoga, giver sved på panden og lukker op for livsenergien.
 
Jeg vil gerne dele den følelse af ro, balance og centrering som man efterfølgende kan tage med sig ud i hverdagen.
 
Bemærk: Holdet varer 75 minutter 
 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Yoga for alle (YB)

Yoga for begyndere og let øvede

Vi fokuserer på retning, præcision og stabilitet. For at få en god fornemmelse for retning arbejder vi med redskaber som klodser, bælter, tæpper og pøller, hvilke giver dig mere ro i stillingen – også selvom du ikke kan komme ind i den fulde stilling. 
 
Redskaberne bruger vi også, hvis du har problemer med skulder, knæ, hofte eller ryg. Derfor er yogaen også for alle aldersgrupper og kropstyper.
 
Vi introducerer stående, siddende, liggende og omvendtstående stillinger, som giver styrke og smidighed samt en ro i sindet.
 
Stillingerne udføres med koncentration og med opmærksomheden rettet ind mod dig selv, hvilket giver dig en større kropsbevidsthed.
 
Vi er begge yogalærer-aspiranter, og vi fungerer som et team, hvor vi vil skiftes til at varetage undervisningen, og der vil være en rød tråd igennem undervisningen i løbet af sæsonen.
 
Vi glæder os til at dele vores store glæde ved yoga sammen med dig – om du er begynder eller har prøvet lidt yoga før og/eller har lyst til mere.
Tilmeld/Læs mere - (1)

GetFit M/K (GFIT)

GetFit” M/K - tag din styrke & sundhed ved hornene

 
 

Træningen er opbyggende styrketræning, dvs. vi starter med at "skabe kontakt" til musklerne, inden vi arbejder med tungere vægte. Træningen er for både kvinder og mænd

Træningen er således perfekt til dig, som:

  • vil i gang med styrketræning

  • har holdt pause fra styrketræningen i over 6 måneder, men som gerne vil i gang igen

  • "ikke tænder" på traditionel styrketræning

  • Har indset, at kroppen har brug for opbygning, måske fordi den er begyndt at blive blød, usmidig, måske er begyndt at gøre lidt ondt.

Instruktør: Rikke Strange-Hansen

Personlig træner, Funktionel bevægelses mekaniker, firmatræner, livsstilskonsulent og foredragsholder.

 

STÆRK&SUND M/K http://staerkogsundmk.dk/

 
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

"3D-træning" M/K (3D)

"3D-træning” M/K

 

En blid træning, hvor fokus er på at træne hjernen og nervesystemet. Derudover træner vi øjne og balance system, som er to stærke og kraftfulde systemer i forhold til performance. Øvelserne udføres på bare tæer og tøj du kan bevæge dig i.

Træningen er således hjælp til smerter, stress, ufleksibilitet, ubehag, ømhed, dårlig balance, skader, træthed. Men alle kan have glæde af 3D-træning!


Instruktør: Rikke Strange-Hansen

Personlig træner, Funktionel bevægelses mekaniker, firmatræner, livsstilskonsulent og foredragsholder.

 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Blid yoga (BLY)
Der indgår både hathayoga og yinyoga i "Blid Yoga", der strækker sig over 1 1/2 lektion.
 
I hatha delen indgår stillinger / flow, hvor vi bruger muskelaktivitet som i "krigeren" eller  "solhilsenen". Herefter går vi over til yinyoga, der er en yogaform med fokus på vores bindevæv, og som er en mere meditativ praksis.
 
Vi holder stillingerne over lang tid, så musklerne kan slappe af og bindevævet blive strakt / stimuleret. Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage. Holdet henvender sig til alle fra den meget smidige til den meget usmidige, fra konkurrenceidrætsudøveren til den fysisk mere passive.
 
Medbring evt en lille trøje til yindelen, da du ikke får varmen af yinyoga. Husk også et tæppe til den afsluttende afslapning.
Tilmeld/Læs mere - (1)