Efterår 2021 til forår 2022 01.09.2021  -  30.04.2022
Vejledning

Dans & bevægelse, 6-9+ år (DANS6)
Dans og bevægelse for børn 6-9+ år

Kan du lide at høre sej musik, lege sjove lege og danse? På dette hold skal vi lære at bevæge os til musik, få pulsen op til sjove opvarmningslege. Vi danser til en masse forskellig musik og lærer forskellige koreografier.

Niveauet afpasses til deltagerne på holdet. Målet er at kunne opføre en lettere danseserie, udvikle motorikken og have det sjovt!

 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Tons og leg for børn 2-3 år (TONS)

Tons og leg - 2-3 årige m/forælder 

Er du en frisk trold, som nyder at røre dig, og har du en voksen som elsker at tumle med? Så er LEG & BEVÆGELSE lige noget for jer. Her skal vi hoppe, klatre, danse, synge, spille bold, lege på redskabsbane og frem for alt have det sjovt. Det er kvalitetstid med dig og din far/mor (eller anden voksen du deltager med), hvor både du og den voksne skal være aktive, og hvor tumling er i fokus.
Vi er to idrætsglade Hareskov-forældre til to drenge på 2 år, som også deltager på holdet. Vi glæder os meget til at have det sjovt med jer og lave noget forhåbentlig rigtig fedt og modighedsskabende leg og bevægelse.
Vi ses:) Gitte og Louise

 

Tilmeld/Læs mere - (0)

Dans & leg for børn 3-5 år (DL)
Dans & leg, børn 3-5 år

Holdet er for de 3-5 årige drenge og piger, der elsker at danse og bevæge kroppen til musik.
Vi vil lave simple trin og koreografier men vigtigst af alt fokus på at have det sjovt.

Tilmeld/Læs mere - (0)

Spring og dans for børn 4-5 år (SPRDA)

Springgymnastik og dans for børn 4-5 år - UDEN forældre i salen

Er du 4 eller 5 år og har du lyst til at springe, danse, hoppe og have det sjovt? Så håber vi, at vi se dig i gymnastiksalen. Vi øver kolbøtter, står på hovedet, øver forstadier til flik flak, hopper på airtrack og spring på redskaberne. Vi danser hip hop og ryster kroppen i bedste Motor-Mille stil til god musik. Vi synger sange og tager på fantasirejser. Nogle gange slutter vi af med yoga og afspænding. 
Du skal have lyst til at være med, uden din mor og far er i gymnastiksalen. Men bare rolig, de sidder lige ved siden af i forhallen, mens du laver gymnastik.
Vi er to idrætsglade Hareskov-forældre til to piger, som også deltager på holdet. Vi glæder os til at have det sjovt med jer og lave noget forhåbentlig rigtig fedt og modighedsskabende springgymnastik og dans.
Vi ses:) Gitte og Louise

 

 

Tilmeld/Læs mere - (0)

Parkour, 6-12+ år (PARK)

Parkour hold for børn i alderen 6-12+ år

Ideen bag parkour er at bevæge sig hurtigt og effektivt i flow rundt i sine omgivelser på en sjov og kreativ måde. Det er en udfordrende sport, hvor bevægelse, sundhed og sikker risikovillighed har højeste prioritet.

Parkour træningen på holdet tilpasses deltagernes erfaring og forudsætning, og der er ligeligt fokus på teknik og på styrke, så alle kan være med. Holdene er for både piger og dreng: begyndere, letøvede og øvede.

Undervisningen varetages af uddannede trænere fra Street Movement: http://streetmovement.dk
 
NB Som forælder bør du tjekke, at din barn er dækket af en ulykkesforsikring!
Tilmeld/Læs mere - (0)

Bootcamp (CORE)
Boot Camp M/K

”Bootcamp” er funktionel træning hvor hver enkelt presser sig til at yde det optimale. Vi anvender bl.a. slyngetrænere, ab-wheels, kettlebells og egen kropsvægt i et program med intensitet og fokus på træning af hele kroppen.

Vi laver det samme på begge hold, så du vælger bare det tidspunkt, som passer dig bedst!

Medbring egen måtte/håndklæde til øvelser på gulv.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Senior Corefit (CORES)

Senior Corefit  

Holdet for dig, som vil i form med gode øvelser, hvor vi får brugt alle musklerne også lattermusklerne. Vi starter med fælles opvarmning og en typisk time vil være cirka 8 øvelser af 1 minuts varighed med en kort pause imellem hver øvelse, som vi kører
igennem 3 gange.

Holdet henvender sig til 55+ og alle kan være med uanset form og erfaring, da alle øvelser vil blive gennemgået inden start. Så kom og vær med til en sjov gang træning med høj puls og styrke.

Medbring egen måtte/håndklæde til øvelser på gulv.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (Y)
Yoga

Yoga for mig er, at finde glæden og roen i at være sig selv. Den giver mere energi, styrke, åbenhed, overskud, lindrer smerter og mindsker stivhed. Anusara yoga, baseret på Hatha yoga, giver sved på panden og lukker op for livsenergien.

Jeg vil gerne dele den følelse af ro, balance og centrering som man efterfølgende kan tage med sig ud i hverdagen. Medbring egen yoga-måtte.
 
Bemærk: Holdet varer 75 minutter 
 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Blid yoga (BLY)
Blid yoga
 
Der indgår både hathayoga og yinyoga i "Blid Yoga", der strækker sig over 1 1/2 lektion.

I hatha delen indgår stillinger / flow, hvor vi bruger muskelaktivitet som i "krigeren" eller "solhilsenen". Herefter går vi over til yinyoga, der er en yogaform med fokus på vores bindevæv, og som er en mere meditativ praksis.

Vi holder stillingerne over lang tid, så musklerne kan slappe af og bindevævet blive strakt / stimuleret. Der kræves ingen forudsætninger for at kunne deltage. Holdet henvender sig til alle fra den meget smidige til den meget usmidige, fra konkurrenceidrætsudøveren til den fysisk mere passive.

Medbring følgende: Yogamåtte og tæppe til den afsluttende afslaping og evt en lille trøje til yindelen, da du ikke får varmen af yinyoga.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Dans for voksne m/k (VDANS)

På danseholdet for voksne vil vi arbejde inden for genrerne ballet, moderne dans og jazz.

På holdet arbejder vi med en grundig og danseteknisk opvarmning af hele kroppen for herefter at lave trin, koordinationsøvelser, drejninger og spring over gulvet. Afslutningsvis vil vi arbejde med en længere koreografi.  

Målgruppe: Alle voksne kan deltage.  

Forudsætninger: Erfaring er en fordel, men ikke en forudsætning for at deltage. 

Pris: 300,00 kr for 10 gange: 4. oktober - 13. december 2021 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Qi Gong (QiG-i)

Shaolin Qi Gong 

En motionsform, der veksler mellem blide, meditative og kraftfulde, dynamiske bevægelser og åndedrætsøvelser. Træningen giver dig teknikker til at skabe større indre ro, lindre stress og forny din energi, balance og fleksibilitet. Øvelserne kan bl.a. løsne spændinger i kroppen og styrke muskelgrupper.

Det kræver ingen forudsætninger at deltage og alle er velkomne. Niveauet tilpasses så der er tilpas udfordringer for både begyndere og øvede.

Alle øvelserne foregår stående uden udstyr. Nogle aftener slutter vi med liggende afspænding.

Det anbefales at medbringe løstsiddende tøj, vand og gerne underlag.

Om underviseren: Jeg træner Qi Gong dagligt og er uddannet instruktør fra "Qi Gong Zen".
Se evt. mere her https://mettesahl.dk/dans-og-qi-gong/qigong.html


Tilmeld/Læs mere - (1)